Dziewczynki, wraz z towarzyszącymi im osobami, często klęczały pod zamkniętymi drzwiami kościoła.

Wyjaśnienie symboliki..

Garabandal jest waszą mapą na te czasy. Ukazuję wam, jak macie żyć, aby odnaleźć Mnie w zamęcie tego wieku i nie utracić wiary. Proszę was o zupełną ufność w Moją matczyną miłość i opiekę nad wami. Jeśli Ja was prowadzę, a uwierzcie, że tak jest, nie musicie się lękać ani ciemności, ani trudnej drogi, ani niebezpieczeństw, jakie na was czekają. Żadna nawałnica nie może oddzielić was ode Mnie, bo jestem wam Matką i im bardziej niebezpiecznie staje się wokół was, tym silniej będziecie odczuwać Moją obecność. Nie mają znaczenia nawet wasze upadki, bo jeśli naprawdę wsłuchujecie się w Mój głos, upadacie wciąż w Moje ramiona, a Ja z czułością was podnoszę. Jestem obecna na waszej drodze, jestem obecna w waszych rodzinach, żyję wraz z wami, waszymi codziennymi sprawami. Nie chcę być waszą Matką od święta. Chcę być waszą Matką w waszych domach, pośród waszych zwykłych, codziennych czynności. Nie zależy Mi tyle na czci, co na ufności, abym mogła troszczyć się o was, przebywając zawsze blisko was. Dlatego proszę, abyście wy przebywali blisko Mnie.  Całe Moje przesłanie zawiera się w symbolice drogi jako życia. Kiedy przemierzacie ją wraz ze Mną, wsłuchani w Moje wezwanie, pokonacie ją mimo wszelkich przeszkód szybko, nie czyniąc sobie żadnej krzywdy i prędko doznając Mojej pociechy.